De eeste paar dagen in Soweto - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Joanna Leijten - WaarBenJij.nu De eeste paar dagen in Soweto - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Joanna Leijten - WaarBenJij.nu

De eeste paar dagen in Soweto

Door: JoannaLeijten

Blijf op de hoogte en volg Joanna

11 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Soweto

Heeee Mensen,
Hier ben ik weer. Het duurde even voor dat ik op internet kon maar hier ben ik dan.
Ik zal proberen je uit te leggen hoe de eerste dpaar dagen zijn verlopen in Soweto. We kwamen aan (Nienke en ik) en we kregen een rondleiding. Maar die was erg vaag maar we hadden er zo veel zin in.
Snel begonnen we met onze spullen uitpakken en heel veel schoon gemaakt want het huisje is heel erg vies.
Daarna hebben we wat kinderen ontmoeten en je word er zo verliefd op. Echt meteen. Dan kijken ze je aan met die mooie bruine ogen.Maar al snel kwamen er achter dat de 'Mamas' die voor de kinderen zorgen toch niet zo heel aardig waren. Het was voor ons een enorme cultuurshock en zo veel gekreis en geschreeuw aan ons hoofd dat we helemaal overstuur raakte. Het was echt even een hel. Het liefste wilde we weer gewoon naar huis en in ons eigen warme schone bedje liggen. Die 2 dagen erna waren niet echt leuk. De mensen geefde geen antwoord op onze vragen en was echt niet leuk. We zijn we heel stoer met de openbare bus naar het winkelcentrum gegaan,wat een hele uitdaging was. Er werd getoeterd en Geflote naar ons. Omdat wij echt de enigste blanke hier zijn Soweto!
We hebben ook al blijkwaar heel veel vriendjes, omdat we aan alle kanten worden afgelebberd worden door alle mannen hier. Allemaal heel vreemd.
Ik moet even snel mijn verslag af maken want mijn tijd zit er bijna op.
Nu gaat het een stuk beter met me.
Ik waarschijnlijk zet ik er morgen nog iets op.
xxxx

  • 11 Juli 2012 - 10:54

    Myrthe:

    Fijn dat het beter gaat!!
    Ze zouden juist blij moeten zijn met jullie hulp.

    Veel succes xxx

  • 11 Juli 2012 - 11:41

    Henk:

    Blij dat het beter gaat toetje :-)
    nog veel plezier en ontzettend veel plezier in het Krugerpark,da's wel nog een eindje rijden...
    knuffels van ons allemaal !!!

  • 11 Juli 2012 - 12:48

    Mama En Niek:

    Hallo meisje,
    Wij Niek en ik zijn vandaag bij D reizen wezen vragen of de ticket wel anders geboekt kon worden en dat kan gelukkig.
    Heb je veel geluk mee want anders moet je een nieuwe ticket kopen!!! Er zijn wel kosten aan verbonden maar dat komt wel goed.
    Jij moet even vragen aan Nienke wanneer die precies gaat en dan kan ik hier proberen te boeken.
    Laat je dat zo snel mogelijk weten?
    Je grote broer is vandaag jarig en we eten natuurlijk lasagna en pizza!! haha.
    Ik hoop dat je je weer wat beter voelt!!

    xxx mama en niek

  • 11 Juli 2012 - 20:58

    Rob En Carla:

    Ha meisje, we zijn blij dat het wat beter gaat. moeilijk dat hoe het daar is niet overeenstemt met je verwachtingen maar daar is ook de organisatie lijkt me wat in tekort geschoten.
    Jaag die mannen bot weg door te zeggen dat je getrouwd bent en een kind hebt, doe een ring om.
    Maar blijf vooral genieten van die mooie bruine ogen van de kinderen en alle kleine bijzondere dingen, vergeet ook niet om vriendelijk voor de mama's te zijn dan krijg je op den duur best wat van hen terug. Dit is een tijd waarin je veel mee maakt en nog meer leert!
    Dikke kus, Rob en Carla

  • 15 Juli 2012 - 18:43

    Anne:

    Hee joan!,

    Hopelijk zien de moeders daar in Soweto in dat je helpt en daar niet voor niks bent. Ik hoop voor je dat het nog leuker wordt :).
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Soweto

Vrijwilligerswerk met Activity International

TOP REIS!

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2012

Laatste dag!

26 Juli 2012

Masibambisani

23 Juli 2012

Weekend

18 Juli 2012

Mandela Day

16 Juli 2012

Krugerpark
Joanna

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 7362

Voorgaande reizen:

03 Juli 2012 - 01 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: