Krugerpark - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Joanna Leijten - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Joanna Leijten - WaarBenJij.nu

Krugerpark

Door: JoannaLeijten

Blijf op de hoogte en volg Joanna

16 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Heee heee!
Het weekend is al weer over en ik zal je vertellen wat er allemaal gebeurd is.
Ik ben van het weekend naar het Krugerpark gegaan. We vertrokken om 6uur 'sochtends met de bus naar het krugerpark. Het was een lange trip en we waren echt dood toen we aankwamen in Graskop. Maar wel heel gezellig om alle mensen weer te zien van de orientatiedagen. (bijna iedereen was er bij)
Je ligt trouwens helemaal in een deuk als je al die plaatsje hier ziet op de borden. Bijvoorbeeld: Middelburg en Graskop. En dan probeerd onze reisleider ook nog de naam te vertallen naar het engels. Erg leuk!
Trouwens, onze reisleider praat ook gewoon Zuid-Afrikaans tegen ons en wij Nederlands tegen hem. Wat erg leuk is.
De eerste nacht verbleven we in een stroo huisje (of zo iets). Heel grappig. Maar HEEEEL koud! HAHA!
De tweede dag gingen we naar wat mooi plekken in de berg. Die trouwens prachtig hier zijn. Alleen de vrouw die ons rond rijd de hele dag. rijd zoooo hard door de bergen. Het is doood ENG!
Hele mooie fotos gemaakt trouwens. Een hele leuke dag. 'savonds gingen we lekker eten bij een pizzaria. PERFECTO! HAHA..
Heerlijk en heel gezellig.
De ochtend daarna (zondag) stonden we al rond 4uur naast ons bed en vertrokken rond 5uur richting krugerpark. Heel vroeg, maar dat was het wel helemaal waard.
We stapte in een jeep en hebben het middenstuk van het krugerpark bekeken.
Het was heel gek. Want je rijd en je ziet niet het einde van het krugerpark , konstant. Heel eng!
We hebben de prachtige olifant gezien. Die echt naast de auto stond, echt geweldig! En de leeuw, de zebra, giraf, neushoorn en de luipaard. Er zijn in totaal 900 luipaarden in het Krugerpark en dat is echt heel weinig. Dus die vinden is echt bijna onmogelijk. En wij hebben er een gezien. Hij lag langs de straat en op een gegeven moment stond die op en liep gewoon langs onze auto. Dat was niet normaal. Nog geen meter stond tie van je af. Ook wel een beetje eng maar heel gaaf.
Natuurlijk hebben we een hele boel krokodillen gezien. Ook heel gaaf! En het was gewoon een hele gezellig dag. We zijn 'savonds gaan eten bij iemand die in het krugerpark woont. Ook een heel raar idee. Maar wij zijn ook bij slapen in het krugerpark. Heel gaaf en een mooi huisje. Trouwen we hadden bij die mensen een braai gegeten. HEERLIJK!
Tussen door hebben we heel veel vcontact gehad met de organisatie omdat Nienke en ik toch heel graag willen verplaatsen naar een project. Omdat we dit weekend hebben gehoord hoe het ook kan. En we vinden het zonde van onze en tijd en natuurlijk ons geld om niks te kunnen doen en een beetje sip daar gaan zitten. Dus we zijn druk bezig met dat allemaal te regelen.
Verder gaan Nienke en ik misschien mee morgen met een andere groep (met heel veel Nederlanders trouwens) muren verven etc. bij een ander project in Soweto. Dat gaan we nog afwachten.
Ook morgen gaan we even verder praten, over hoe het nu moet. Ondertussen verblijven we in Johannesburg. Waar tenminste alles lekker schoon is! LEKKER!
Ik hou jullie op de hoogte. Misschien zit ik de volgende keer wel in een ander project. Weltrusten..
xxx

• 17 Juli 2012 - 07:02

Henk:

Wauw Joanna,ik ben erg benieuwd naar de foto's maar dat wist je wel he !!! Hopelijk kunnen jullie je nog een paar weken bezig houden met zaken waar je voor gegaan bent,we horen het wel !!
    Doeiiiii xxx

• 17 Juli 2012 - 19:30

Rob En Carla:

Lekker he een paar dagen tussen het wild! Had je even nodig....fijn om te horen dat er nu dingen voor jou en Nienke in positieve zin gaan veranderen. Ga er met volle teugen van genieten, daar ben je voor gegaan!!